søndag 15. april 2012

Sjokolademuffins


Mannen min er også i "bake-bransjen", bare se på bloggen hans, Unike Kaker. Han lager ofte 3D kaker, og da av en sjokoladeformkake som smaker helt nydelig. Denne har jeg nå laget muffins av, og de ble minst like gode :o)



Dette trenger du til ca. 20 medium muffins:

  • 3 egg
  • 3 1/2 dl sukker
  • 225 g margarin
  • 2 1/2 dl melk
  • 5 dl hvetemel
  • 3 ts bakepulver
  • 3 ts vaniljesukker
  • 3 ss kakao

Sett stekeovnen på 175 grader.

Visp egg og sukker til eggedosis.

Smelt smøret og ha i melken.

Bland hvetemel, bakepulver, vaniljesukker og kakao, og ha det vekselvis i eggedosisen, sammen med væsken, bland godt.

Fyll medium muffinsformer ca. 2/3 fulle.

Stekes midt i ovnen ved 175 grader i 20 minutter.

La muffinsene stå i brettet i 5 minutter etter steking før du flytter dem over på rist for avkjøling.

Lykke til :o)

1 kommentar:

  1. Hei.
    Jeg prøvde muffinsoppskriften din i dag og de ble veldig gode. I tillegg hadde jeg biter av appelsiv oppi. :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tittet innom, og legg gjerne igjen noen ord, det setter jeg pris på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Takk for at du tittet innom, og velkommen tilbake